ketupat



ketupat moden

ok yg nih org panggil ketupat gak tapi ketupat nih special sket.tuh cbe korg bce rice cube,selalu org panggil nasi impit.nih kes dia siap dlm paket
cara masak dia lebih kurg cm nak msk ketupat gak


ketupat palas

ketupat nih feveret aku.klu ampa semua pi utara ha jgn lupa pi pekena ketupat nih
berlemak dia kalah lemak membe aku si 'mizan' tuh
nama dia si ketupat palas sebab nama palas tuh berasal dari daun ketupat tu sendiri, daun palas


ketupat

ha..yg nih klu ang tak pernah nampak or dgr mmg aku bagi penampor.
nih ketupat selalu gak arr kita nampak org jual kat tepi jalan
benda nih mmg komersial dan cukup laku tak kira la harga murah ke mahal ke tetap org beli
bukan pe sbb ketupat nih dah jadi jamuan wajib pagi raya



ini lak ketupat tali pinggang aku,actually aku baru belajar anyam ketupat mlm tadi
thx tuh makcik youtube ajar aku sampai pandai (ulangtayang byk kali).
ada improvement arr,btw next raya mkn ketupat tgn aku lak!


how to weave ketupat :






*selamat mencuba!

5 comments:

hanie bonie said...

wah!!! kau da pndai anyam ketupat tali pinggang naaa.. hebat2

firdaus said...

haha..tula..makcik youtube ajar..agak laju lak tuh dia guide

haney said...

org reti anyam ketupat dr umo 12thun..
xkeco pon
hahahahah

takky said...

aku sampai skunk reti buat rangka ketupat je....
nak completekan ketupat 2 mmg x dapat2...
huhuhuhu

Anonymous said...

mntk tlg share link vid tersebut . TQ

Post a Comment