bulan puasa 2

bila dah sampai kat bilik tuh, hm..phm jela semangat berkobar tuh dh hilang.haha..ada sorg tuh pi ke tandas la,yg sorg tuh lak rajin benar nak membaca kat dashboard fakulti(sebelum nih tak pernah nak amik taw pun benda bertampal kat situ)..haha aku lak cm biasa ar jalan paling belakang skali bukan pe bg arr tgk org-org bersemangat nih nak jd org kuat fakulti.

'woi..korg nak pi mana nih? kata ada meeting tapi tak nak masuk lak.'

'daus ko masuk arr dulu,ko en muka tak segan..dah la serba boleh'

'hm..bak ngutuk aku bulan puasa nih no.1 la korg..ceh..'

'pergi ar..kitorg ke sini nak guide ko ke jalan benar (cm haram punya ayat) '

********************

'ok, Mohammad Firdaus B. Mohd Yusuf hm..ada tak kat dalam nih?'

muka malu aku pun 'Ya, saya!'

kata brader MT smf-fkm, 'awak diletakkan under exco kerohanian.'

(muka berserah)

Apasal arr aku tak dapat satu biro dgn awek cun tuh,kalau dia same ngan aku beruntung la badan.haha..awek tuh membe aku gak tapi tak penah nak tegur (malu) padahal kat fesbuk bukan main rancak aku chat dgn dia.nih satu kes nih hm..mmg bagus arr letak aku kat dlm cabang tuh (insaf sekejap). dak housemate aku yg len ada yg under akademik,pentadbiran dan under NR (non-resident).mulanya ok arr sume baik je kat bilik meeting,dah smpai kat umah sewa aku tak tggu seminit pun hah..muka aku gak yang dorg nak ngutuk..tak da benda lain ke keje korg nih.

'alhamdulillah akhir dapat gak dak umah kita jd ustaz,tengok jalan yang cerah aku tunjuk kat ko daus'

'hm..alhamdulillah mmg aku suka ar exco tuh,wa bajet wa under sukan hm..da tuh dia bg tak pela sesi pembelajaran.' (ngeluh)

berborak punya panjang, daripada aku di kutuk nya sampai ke membe aku si papan sorg tuh.gelak besar petang tuh semua,haha..tp time aku tgh elok baring berborak,tiba-tiba semua senyap..aku ingat dorg khusyuk dgr aku cakap,rupanya semua dah terbungkang.

'woi..makan kawan arr korg nih! aku elok bercerita korg pi tido'

*nightmare betul aku jwb paper electric power tadi (damn!)

0 comments:

Post a Comment