bulan puasa


menjengah ke pertengahan bulan puasa dah..wah baru perasaan aku ada blog,huhu.bukan apa sebelum nih aku sibuk dengan kelas,tutoring lagi sekarang lak masa midterm test,huhu sempat lagi nak menaip.tak pelah actualy tgh busan gak nih,esok aku ada test dorg ckp subjek tuh killer.but bagi aku rse sume subjek killer kot,cuma kita nih pelajar kne pandai mencari penawar nya kan kawan? korang nak taw tak benda baru aku wat bulan puasa nih?

************************************

'Daus, jom join sekretariat mahasiwa fakulti nk? nnti ada arr contribute kita sket utk fakulti nih' kata salah seorang housemate aku.

'woih menarik..tapi gila apa aku nak berpersatuan lak nih,wa layan camping la der aktiviti lasak'

huhu..mau tak hancur hati housemate aku dgr ayat kerek aku tuh..selang beberapa hari,rse tak sedap hati lak tgk membe sume dah start sibuk anta borang.bukan apa dlu mula-mula nak amik borang aku yg temankan so dorg igt aku bersemangat arr nak join but bila dgr ayat tuh, hm..dorg tak heran dah kat aku.

hm..apa la propa persatuan nih letak sampai tiba-tiba lak housemate aku nak join nih.klu dlu nak tgk semangat pi tgk bola jela tamabah-tambah lagi rival game (arsenal vs manchester united).nak taknak rela hati la aku amek borang tuh,dala arituh hari last due date anta aku lak si bijaksana pi tinggal kat umah.hm..rse tak berpeluang arr nak follow housemate join aktiviti.tetapi terdetik sejenak bila membe aku tuh ckp ada meeting utk program akan datang.huh..selamat aku,so suh la dorg anta..

advertisement smf-fkm

selang beberapa hari, pe kes arr hp(henfon) vibrate nih dala dlm kelas.'Permohonan anda menjadi ahli smffkm berjaya,sila hadirkan diri untuk perjumpaan bersama dgn ahli majlis tertinggi'. woah! cm tak percaya jer boleh lak dorg terima aku sebagai ahli dorg huhu..dahla time isi borang ada satu part aku merepek,soklan dia cmni 'siapakah tokoh yang anda contohi?' surely ayat aku merepek bila soklan cepumas cmni keluar (naugthy grin) 'saya minat harun din(ustaz), sebab dia boleh bercakap ngn hantu dan ramai org ckp dia boleh tangkap hantu' mau tak terbahak membe aku baca time dorg nak anta dulu.bukan apa,mmg arr benda nih tak boleh wat main.tapi tuh satu benda yang pelik kan sume 'gifted' dari Allah kat ustaz,so tak salah kita minat kat dia.huhu..(naughty grin).

esoknya selepas kelas semua selesai,kita org housemate nih pegi arr meeting tersebut.sepanjang perjalanan tuh mcm berpikir betul ke pe aku wat nih,tgk membe lain semua semangat.tetapi bila dah sampai kat bilik meeting tuh haiya..korg mesti nak tw benda berlaku.....



*nnti arr aku cerita, sok ada test electric power nih.'study' jap

0 comments:

Post a Comment