teropong cinta

terpanggil nak bercerita kisah cinta,ini bukan sebab kerana aku jatuh cinta lagi tetapi realiti dunia sekarang macam-macam cerita kita dengar.'contoh'nya arr dulu mungkin org sekeliling boleh ckp yg aku nih seorang mamat jiwang bila kol si awek atau si awek kol aku jer..

'hai syg,love you.'

'syg watpe? org rindulah,jgn nakal-nakal taw..'

'syg dah mkn? mkn ape arini?'

'dah mandi lom? bucuk arr u ni..'

mesti geli kan bila bce (ayt-ayt) nih,korg sume jgn nak tipu arr klu korg tak pernah dgr membe korg wat cmtuh.sejujurnya lah aku ckp aku pun mmg pernah arr ckp (dlm henfon ngn si awek) benda-benda nih tgh-tgh kat org ramai (malu) tapi tabiat nih aku dah tinggal lama arr (semenjak single).tapi mmg betul arr perumpamaan melayu tuh, kira melekat gak arr kepada 'couple holders' nih, 'cinta itu buta'.korg terpikir tak perumpamaan tuh nape org melayu suka wat perumpamaan cmtuh?

bila kita kupas balik perumpamaan cmtuh ada maksud sebalik nya.contohnya cm tadi tuh aku ckp kat atas,ayat power mak ai ckp ngn si awek itu ini bab kne kat kawan

'ko nih cm $%^#@ '.

hah..tak ke mengamuk membe tuh.ngn si awek jambu bak mai,bab kawan semua carca merba keluar..

nih kes lain plak,klu korg lepak shopping complex arr tapi jgn la pi tgk dekat (pkns shh alam) tuh.bukan sebab apa,kat pkns tuh aku usha selalu ramai famili arr yg pi sne couple nih jrg arr ada kat situ.kita pi berjalan kat one utama tuh..hm bab ngusha nih laju la aku huhu..bukan pa alang jalan kat sne 'wash eye' skali arr..huhu hm kat situ tak yah nak ckp arr.cuba korg pk arr time tuh ko nak cepat (kes nih selalu berlaku kat 'elevator' tuh) selalu nya org klu nak cepat dia akan lalu sebelah kanan dan org akan naik sebelah kiri sebab bagi laluan kat sebelah kanan.di buatnya cerita ada couple nih duk peluk la,pegang tgn la..cmne nak lalu tuh?

dlm tgh duk kat rumah sewa ramai-ramai berborak,tiba-tiba aku perasan seorang ahli rumah tuh hilang. igt dia online kat atas sbb yela org bercinta cari port baik arr nak ng'ayat' si awek,dlm beberapa minit baru aku sedar motor dia tak da.hm..membe rumah len ckp arr

'pi dating la tuh,nuh restoran nasi lemak cinta tersayang'

grandkan nama tempat dating tuh,korg klu nak bercinta pergi arr tempat-tempat cmtuh.haha..klu korg nak taw restoran tuh mmg arr grand tgk nama dia mknan dia pun boleh tahan arr harga dia.takpe kita tgu lagi dua jam,kawan kita balik.kita dgr cerita dia..

lepas 2 jam...

'oi der, sedap 'nasi lemak' tuh? '

si kawan, 'bek sket ayat der nih nasi lemak btoi nya'

'yela aku taw arr der, harga apa mcm? '

'mak ai,kopak aku klu mkn tiap-tiap hari kat situ'

'hm..bagus na ayt ko,dah tw mhl pi sna lagi watpa? '

tgk realiti kan..nak belanja awek pun berkira.klu tak mampu nak belanja semua kongsi arr sket beban tuh.sebab tuh ada perumpamaan, 'berat sama pikul,ringan sama jinjing'.nih nak pi belanja semua cukup hari bulan nasi bujang la jawabnya..pastu si awek pi usha mamat lain.tak ke gigit jari..

*to my brother, we know this hard time for you.but life must be go on and you should realize how much you love the girl,people still love you especially your family.

0 comments:

Post a Comment